Terug naar overzicht

''Kuluttajat valitsevat kausikukat tuntuman perusteella''

Joka kausi otamme yhteyttä inspiroiviin yrittäjiin, jotka erottuvat kausikukkien avulla. Tapaa Marie-Louise de Bruin Afscheid met Bloemenista.


"Kuinka mukavaa onkaan nähdä vuodenajan heijastuvan hautajaisten kukka-asetelmissa. Sen myötä se vastaa ihmisten tunnelmaa."
Marie-Louise de Bruin
Kukkakauppias ja alullepanija

"Kun hautajaisjärjestelyissä käytetään kausikukkia, voit todella erottua kukkakauppiaana. Käytössämme on niin paljon kauniita kukkia", sanoo Marie-Louise de Bruin Afscheid met Bloemenista.

"Kuluttajat ovat herkempiä vuodenaikoille kuin luulisi", sanoo Marie-Louise de Bruin, kukkakauppias ja aloitteentekijä Afscheid met Bloemenissä, joka on 30 kukkakaupan valtakunnallinen kumppanuus, joka on keskittynyt myymään korkealaatuisia hautajaiskukka-asetelmia. "Asiakkaat eivät ehkä tajua sitä heti, mutta näemme hyvin selvästi, että kesällä suositaan erilaisia asetelmia kuin talvella. Esimerkiksi kukka-aihe 'Puutarha' menestyy hyvin kesällä. Syksyllä valitaan helpommin 'rohkea' teema, jossa on suuria ruusuja lämpimissä sävyissä, ruusunmarjoja, lyhtyjä ja marjoja, kuten Callicarpa ja Celastrus. Silloin huomaa todella, että asiakkaat ovat eri tuulella."

Kova

"Voimme tietysti sovittaa melkein minkä tahansa teoksen vuodenaikaan sopivaksi. Magnolian oksat voidaan talvella korvata esimerkiksi Hamamelisilla. Jokainen asetelma on viime kädessä yksilöllinen. Meidän kanssamme työskentelevät floristit menevät tässä askeleen pidemmälle kuin mihin ihmiset ovat tottuneet. He ottavat huomioon vainajan persoonallisuuden, mutta katsovat myös esimerkiksi arkun, johon kukat asetetaan. Kaupan ruskeaan arkkuun ei laiteta hennoista kukista koostuvaa suloista sydäntä, vaan karkeaa, tukevaa kappaletta, johon on sisällytetty esimerkiksi viiniköynnöksiä."

Värikäs

Afscheid met Bloemen -tapahtumaan osallistuvilla kukkakaupoilla on kullakin oma sivu yhteisellä verkkosivustolla, joka toimii myös verkkokauppana. Heillä on myös ylellinen kuvakirja, jota käytetään lähtökohtana hautajaiskukka-asetelmien myynnissä kaupassa. "Hautausalalla on tapahtunut paljon muutoksia", Marie-Louise toteaa. "Ihmisistä on tullut entistä selkeämpiä ja he orientoituvat yhä enemmän verkossa. Sitten erityisesti lähiomaiset haluavat tulla liikkeeseen, koska on mukavaa katsoa toista silmiin, kun keskustellaan räätälöidystä asetelmasta. Kukkakauppiaana sinulla on tilaisuus näyttää myymälässä, että on mahdollista tehdä paljon muutakin kuin tavallinen hautajaiskukka-asetelma, jossa käytetään pääasiassa ympärivuotisesti saatavilla olevia kukkia. Sesongin aikana on niin paljon kauniita kukkia. Se tekee sinusta kukkakauppiaana erottuvan. Silmiinpistävää on myös se, että budjetti on usein suurempi kuin monet kukkakaupat luulevat. Näytä, mikä on mahdollista; silloin on mistä valita. Asiakkaat eivät itse ole niin nopeita pyytämään arkunpäällystystä puutarhan tunnelmassa. Jos näytät kuvan tällaisesta värikkäästä asetelmasta, jossa on kauniita kauden kukkia, asiakkaat saattavat ihastua siihen."

Tilaa lehti

Haluaisitko pysyä ajan tasalla uusimmista uutisista, tapahtumista ja mielenkiintoisista päivityksistä?

Tilaa

365 päivää kukkia -kampanja on 365 päivää kukkia -kampanjakomitean aloite. Yli 1800 viljelijää 15 eri maasta tekee tämän mahdolliseksi. He kasvattavat yli 150 erilaista kukkaa, joita mainostetaan ympäri vuoden Royal FloraHollandin saatavuuspäivien perusteella. Kukkien 365 päivää -kampanjan tavoitteena on kehittää yhdessä kukkakauppiaiden myyntimahdollisuuksia.

Yhteistyötä? hello@365daysofflowers.com Meidät tavoittaa osoitteesta .

Vastuuvapauslauseke ja käyttöehdot
Tilaa 365 päivää kukkia -kampanja ja saat lehtemme ilmaiseksi.
Tilaa